Veelgestelde vragen

ALGEMEEN
Waarom verkoopt A tot Z LED voornamelijk Crius producten?
Crius ontwikkelt hoogwaardige LED verlichting in Nederland en importeert onder eigen naam de geproduceerde LED verlichting vanuit de hele wereld. Crius werkt nauw samen met state-off-art productiefaciliteiten, waar hun producten onder strikt toezicht en volgens de hoogste Europese eisen worden geproduceerd of geassembleerd.

Hun jarenlange en zorgvuldige selectie van die producenten heeft Crius geleerd, dat specialisme deze producten doet excelleren ten opzichte van de concurrentie.

PRODUCTEN
Hoe weet ik welke lamp ik nodig heb?
Om te weten welke lamp u nodig heeft, kijkt u altijd naar de fitting. Daarnaast is het aantal Lumen zeer belangrijk. Lumen wordt gebruikt om de lichtsterkte van een lichtbron aan te duiden. Het aantal Lumen geeft aan hoeveel licht er in totaal wordt afgegeven door de lamp. Het aantal Watt geeft aan hoeveel energie een lamp verbruikt. Omdat nieuwe lampen steeds energiezuiniger worden, is het beter om LED lampen met elkaar te vergelijken op basis van de hoeveelheid Lumen in plaats van energieverbruik in Wattage.

Welke kleurtemperatuur moet ik kiezen?
De kleurtemperatuur van LED lampen wordt altijd uitgedrukt in Kelvin (K). Hoe hoger het aantal Kelvin, hoe koeler de kleur van het licht. Hieronder zijn de meest voorkomende kleurtemperaturen weergegeven:

Kleurtemperatuur:

Omschrijving:

2700K

Zeer, warm wit

3000K

Warm, wit

4000K

Neutraal, fris wit

6500K

Daglicht

Voor verlichting in huis wordt meestal een kleurtemperatuur tussen 2700K en 3000K aangeraden.

Zijn LED lampen dimbaar?
De meeste LED lampen zijn dimbaar. Bij de productspecificaties staat aangegeven of het desbetreffende product dimbaar is of niet.

Wat zijn de grootste voordelen van LED verlichting?
De grootste voordelen van LED verlichting zijn het lage energieverbruik en de lange levensduur. Daarnaast hebben LED lampen geen opwarmtijd, waardoor ze meteen op de maximale lichtsterkte zijn. Bovendien zijn LED lampen schokbestendig en milieuvriendelijk.

BESTELLING

Wanneer wordt mijn order verwerkt?
Uw order wordt verwerkt, wanneer wij uw betaling hebben ontvangen. Bovendien ontvangt u een bevestigingsmail wanneer de betaling voldaan is. Voor meer informatie, kijkt u bij: Verzending & bezorging.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, hoe kan dit?
Nadat u bij ons een bestelling heeft geplaatst, ontvangt u binnen enkele minuten een orderbevestiging. Heeft u geen orderbevestiging ontvangen, dan raden wij u aan om even te controleren of de mail in het postvak ongewenste e-mail terecht is gekomen. Bovendien kan het voorkomen dat uw e-mailadres niet juist is ingevuld. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via [email protected] of via ons telefoonnummer: +31(0)46-820 00 05.

Waar kan ik mijn order volgen?
Wanneer uw order verzonden is, ontvangt u een track & trace code. Via die track & trace code kunt u via postnl.nl volgen waar uw order zich op dat moment bevindt.           

Kan ik mijn order nog annuleren?
Wanneer uw order nog niet verzonden is, is het mogelijk om uw order te annuleren. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, hoe kan dit?
Wanneer u uw bestelling na één werkdag nog niet heeft ontvangen, kan dat het gevolg zijn van een aantal redenen:

-          U heeft uw product ná 17.00 uur besteld. Alleen bestellingen die op werkdagen vóór 17.00 uur besteld worden, heeft u morgen in huis.

-          Uw product(en) is (/zijn) helaas niet op voorraad. Ondanks onze ruime voorraad kan het altijd voorkomen dat een product onverwachts niet voorradig is. Wij zullen u te allen tijde op de hoogte stellen, wanneer uw bestelling vertraging oploopt.

-          Mogelijke vertraging van de pakketbezorging bij PostNL. U kunt dat controleren op de website van PostNL.nl met uw track & trace code. Komt u er niet uit, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Afhalen bestelling is mogelijk van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00 uur (enkel op afspraak)

Wat moet ik doen bij schade of breuk?
Heeft u bij ontvangst van uw bestelling schade of een breuk geconstateerd? Neem dan zo snel mogelijk (bij voorkeur binnen 14 dagen) contact op met onze klantenservice door middel van het modelformulier voor herroeping te sturen naar: Hosterweg 7a 6199 AC Maastricht-Airport. Ook kunt u het modelformulier sturen naar: [email protected] of bellen naar ons telefoonnummer: +31(0)46-820 00 05.

BETALING

Ik heb geen betaalnotificatie ontvangen?
Wanneer de betaling in goede orde is afgerond, ontvangt u altijd binnen enkele minuten een betaalnotificatie. Heeft u geen betaalnotificatie ontvangen, dan is er iets misgegaan tijdens het betaalproces of de mail is in het postvak ongewenste e-mail terechtgekomen. Bovendien kan het voorkomen dat uw e-mailadres niet juist is ingevuld. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via [email protected] of via ons telefoonnummer: +31(0)46-820 00 05. 

Waar kan ik mijn factuur inzien?
Wanneer wij uw bestelling hebben ontvangen, krijgt u via de mail de factuur toegestuurd.              

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen zijn inclusief de wettelijk verplichte btw. Alle prijzen zijn wel exclusief verzend- en betaalkosten.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen €6,95. Deze verzendkosten gelden ook voor België en Duitsland. Voor bestellingen vanaf €50,00 geldt gratis verzending. 

Wanneer krijg ik mijn geld terug van mijn geretourneerde producten?
Wij betalen u het gehele aankoopbedrag, inclusief eventuele verzend- en betaalkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen wachten met terugbetalen, totdat wij de goederen hebben teruggekregen, of wanneer u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Voor meer informatie kijkt u bij Retourneren.

Wanneer ik mijn bestelling retourneer, krijg ik dan mijn verzendkosten vergoed?
Alleen wanneer u uw volledige bestelling retourneert, krijg u de verzendkosten vergoed. De kosten van de retourzending zijn wél voor eigen rekening.

CORRECTIE
Ik heb de verkeerde lampen besteld, wat nu?
Wanneer de betaling voldaan is, is het niet mogelijk om uw order aan te passen. Mochten wij uw bestelling nog niet verzonden hebben, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen de order voor u annuleren, waarna u een nieuwe order kunt plaatsen. Doordat wij werken met een automatisch systeem, wordt er om een nieuwe betaling gevraagd. Uw oude order zullen wij vanzelfsprekend crediteren.

Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog producten toevoegen?
Wanneer de betaling voldaan is, is het niet mogelijk om producten aan uw bestelling toe te voegen. Mocht uw bestelling nog niet verzonden zijn, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn om eventueel producten toe te voegen aan uw vorige bestelling. U zult daarvoor wel een nieuwe order moeten plaatsen.  

Ik heb het verkeerde product besteld, wat nu?
U kunt uw product(en) retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. U kunt daarvoor het modelformulier voor herroeping invullen. Bovendien kunt u inloggen in uw account in de webwinkel en uw product voor retour aanmelden en aangeven welke actie u graag ondernomen ziet worden. Voor meer informatie kijkt u bij Retourneren.

Ik heb de verkeerde producten ontvangen, hoe wordt dit opgelost?
Mocht u de verkeerde producten hebben ontvangen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Ook kunt u inloggen in uw account in de webwinkel en uw product voor retour aanmelden en aangeven welke actie u graag ondernomen ziet worden. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen over de verdere afhandeling.

VERZENDING
Hoelang is mijn verzending onderweg?
Normaal gesproken worden bestellingen die op werkdagen vóór 17.00 uur besteld zijn, de volgende dag bezorgd. Wanneer u een product bestelt op zaterdag en zon- en feestdagen, dan zal uw bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden worden. Ook bestellingen die op vrijdagavond ná 17.00 uur besteld zijn, zullen dus pas de eerstvolgende werkdag (=maandag) verzonden worden. Ondanks onze voorraad kan het altijd voorkomen dat een product onverwachts niet voorradig is. Wij zullen u op de hoogte stellen, wanneer uw bestelling vertraging oploopt. 

Op welk tijdstip wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer uw order verzonden is, ontvangt u een track & trace code. Via deze track & trace code kunt u via postnl.nl volgen, waar uw order zich momenteel bevindt. PostNL geeft een tijdsindicatie waartussen uw bestelling geleverd zal worden.

Kan ik een bestelling laten bezorgen in het buitenland?
Het is mogelijk om een bestelling te laten bezorgen in België en Duitsland. De verzendkosten bedragen €6,95.

Is het mogelijk om een bestelling te laten bezorgen op een ander adres dan mijn huisadres?
Ja, dat is mogelijk. Klik bij de bestelprocedure op: verzend naar een ander adres. En vul naast het factuuradres ook het afleveradres in. Uw bestelling zal dan worden verzonden naar het afleveradres.

Is het mogelijk om zelf een datum te kiezen voor de bezorging van mijn artikel?
Ja, dat is mogelijk. Wanneer u bij verzendmethode bent aangekomen, kunt u uw gewenste bezorgdatum kiezen.

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
{